Bienvenue, Invité. Merci de vous connecter ou de vous inscrire.

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session


Extranet - Connexion en cours...
[Résolu] [PC] Problème accès au DLC Surgi des cendres

Auteur (Lu 6758 fois)

 

Gigagun

  • Administrateur
  • Probatrice Asari
  • *****
  • 3606
    Messages
  • Réputation : 158/44
    • Voir le profil
Ma malédiction continue : http://masseffectuniverse.fr/forums/index.php?topic=606.0

Maintenant, depuis que j'ai installé le DLC Jugement, j'ai plus accès du DLC Surgi des cendres !! >:(

Citer
Autorisation pour les DLC indiqués refusée. Connectez-vous au réseau de l'Alliance avec le compte utilisé pour acheter les DLC.
Edition collector Droit d'accès au passe en ligne
Surgi des centres

La par contre ça me gave vraiment : parce que sans ce DLC, les sauvegardes de mes parties ne fonctionnent plus, parce qu'il demande d'installer le DLC manquant... >:(

Et apparemment je suis pas le seul : un mec sur la page Facebook de Bioware (Fr) à exactement le même problème que moi : plus d'accès à Surgi des cendres (et uniquement ce DLC) après l'installation de Jugement.

La solution temporaire qu'il ma donné consiste à lancer Origin, passer en mode hors-ligne et lancer ME3. La, il ne fait plus la vérification des DLC et j'ai de nouveau accès à mes parties...

C'est reparti pour un message au support EA, parce que 30 minutes de communication écoulés pour mon passe en ligne, j'ai pas envie d'y passer tout mon forfait de téléphone non plus :(

D'autres ont également rencontré ce problème ?
« Modifié: 09 mars 2013 à 19:26:56 par Gigagun »
- Parce que vous espérez encore que cette guerre épargnera votre honneur ?
- En effet.
- Tenez-vous parmi les cendres de milliards de défunts, et demandez aux fantômes si l'honneur compte !
- ...
- Le silence est votre réponse ?
 

Re : [PC] Problème accès au DLC Surgi des cendres
« Réponse #1 le: 02 mars 2013 à 11:39:43 »
 

AidenCooperN7

  • Chercheur de relitechs
  • Ancien Spectre
  • Probatrice Asari
  • ****
  • 3952
    Messages
  • Réputation : 75/23
    • Voir le profil
C'est peut être lié à ton premier problème non ? Le mec à fait une manipe bizarre pour te redonner accès au mode en ligne ça doit avoir un rapport ?

Citer
"Autorisation pour les DLC indiqués refusée. Connectez-vous au réseau de l'Alliance avec le compte utilisé pour acheter les DLC.
Edition collector Droit d'accès au passe en ligne"
 

Re : [PC] Problème accès au DLC Surgi des cendres
« Réponse #2 le: 02 mars 2013 à 12:33:55 »
 

Aria T'loak

  • Reine pirate
  • Probatrice Asari
  • ****
  • 3689
    Messages
  • Réputation : 133/73
    • Voir le profil
Pas de bol Gigi. À mon avis c'est un bug entre DLC, tu n'as plus cas attendre un patch.
 

Re : [PC] Problème accès au DLC Surgi des cendres
« Réponse #3 le: 02 mars 2013 à 14:32:11 »
 

AidenCooperN7

  • Chercheur de relitechs
  • Ancien Spectre
  • Probatrice Asari
  • ****
  • 3952
    Messages
  • Réputation : 75/23
    • Voir le profil
Pauvre Giga, t'as pas de chance  ;D
 

Re : [PC] Problème accès au DLC Surgi des cendres
« Réponse #4 le: 02 mars 2013 à 14:35:07 »
 

LeviDiCielo

  • Amateur de velours
  • Probatrice Asari
  • ****
  • 3740
    Messages
  • Réputation : 118/73
    • Voir le profil
Moi franchement, je ne m'embêterais pas, je désinstalle et je réinstalle, je sais que c'est radical mais bon Citadelle va faire 4go, imagine que tu es encore un problème.
 

Re : Re : [PC] Problème accès au DLC Surgi des cendres
« Réponse #5 le: 02 mars 2013 à 14:42:32 »
 

Gigagun

  • Administrateur
  • Probatrice Asari
  • *****
  • 3606
    Messages
  • Réputation : 158/44
    • Voir le profil
C'est peut être lié à ton premier problème non ? Le mec à fait une manipe bizarre pour te redonner accès au mode en ligne ça doit avoir un rapport ?

Citer
"Autorisation pour les DLC indiqués refusée. Connectez-vous au réseau de l'Alliance avec le compte utilisé pour acheter les DLC.
Edition collector Droit d'accès au passe en ligne"

Je pense pas, parce que ça marchait très bien après ça, c'est depuis que j'ai installé Jugement hier soir :(

Moi franchement, je ne m'embêterais pas, je désinstalle et je réinstalle, je sais que c'est radical mais bon Citadelle va faire 4go, imagine que tu es encore un problème.

Je peux essayer, mais je pense pas que ça marchera, parce que l'authentification pour les DLC se fait en ligne, pas en local sur mon PC...
- Parce que vous espérez encore que cette guerre épargnera votre honneur ?
- En effet.
- Tenez-vous parmi les cendres de milliards de défunts, et demandez aux fantômes si l'honneur compte !
- ...
- Le silence est votre réponse ?
 

Re : [PC] Problème accès au DLC Surgi des cendres
« Réponse #6 le: 08 mars 2013 à 20:28:57 »
 

Gigagun

  • Administrateur
  • Probatrice Asari
  • *****
  • 3606
    Messages
  • Réputation : 158/44
    • Voir le profil
J'ai pu avoir une discussion en live chat avec un expert :

Spoiler
You are now ready to chat with Alejandro.
Alejandro
Thank you for contacting EA. My name is Alejandro, how can I assist you today?
you
hello !
you
I get an error message when starting Mass Effect 3 N7 Collector Edition. I can't open my saves in single-player mode because the message says I must install the DLC From Ashes to play. However, this DLC is include in the Collector Edition of the game and I play it since the beggining ! Here is the message : Authorization for the DLC listed refused. Connect to the Alliance network with the account used to purchase the DLC. N7 Collector's Edition Online Pass From Ashes (It's an English translation, I'm french, sorry if I have bad English)
you
my Origin account is "Gigagun"
Alejandro
I see. I am very sorry to hear that. Let me see what I can do for you. Can I have your full name please?
you
yes, Antoine B*****
Alejandro
Thank you Antoine. We are really sorry for the inconvenience however the tool needed for us to assist you is currently not available so we humbly ask for your patience while our team updates our resources in order to assist you better. I will leave your case open so please direct the next advisor when you contact us back to this case (08040343). Please contact us back after 2 hours so we can apply the needed fix on your account.
you
=( Ok, so I need to ask again a expert with the live chat and giviin this number (08040343) in ~2 hours ?
you
*giving
Alejandro
Yes please. We are really sorry for the inconvenience.
you
okay, if this is the only solution... but you know what exactly to do to fix my problem ? it is due to what ?
Alejandro
Did you contact us recently regarding another error?
you
yes, 2~3 weeks ago, I got problems with my online pass : I got a message saying I must buy an Online Pass to access multiplayer. I call an expert and he fixed my problem. I still get a message saying I haven't an online pass, but I can however access multiplayer
you
and, now, this is the From Ashes DLC :(
Alejandro
I see. Then that would have been the cause. No worries we can fix that for you once the tool is up again and it will not take a long time.
you
okay, I hope so.
you
thank you for thos informations
Alejandro
Thank you for understanding. Would there be anything else?
you
nothing else for now. I'll try to contact you with the live chat later.
Alejandro
We will be expecting you later. Please do not hesitate to contact us again for further assistance with this or any other concern. You can also check help.ea.com or answers.ea.com for resolutions to common problems.
The chat session has ended. Please contact us again if you need further help.

Bref, flemme de re-patienter 1h ce soir, je re-tente demain :(
- Parce que vous espérez encore que cette guerre épargnera votre honneur ?
- En effet.
- Tenez-vous parmi les cendres de milliards de défunts, et demandez aux fantômes si l'honneur compte !
- ...
- Le silence est votre réponse ?
 

Re : [Résolu] [PC] Problème accès au DLC Surgi des cendres
« Réponse #7 le: 09 mars 2013 à 19:32:24 »
 

Gigagun

  • Administrateur
  • Probatrice Asari
  • *****
  • 3606
    Messages
  • Réputation : 158/44
    • Voir le profil
Après une heure d'attente et une heure de discussion en live chat avec un expert EA, tout est enfin revenu à la normale ! Plus de messages d'erreur au lancement du jeu, et j'ai de nouveau accès à tous les DLC !

Ça n'a pas été facile, et j'ai du insister pour qu'ils vérifient bien tous les problèmes, mais le type était très courtois et n'a pas tant chipoté que ça, et je suis content d'être enfin débarrassé de ça :)

Pour les curieux, voici la discussion que j'ai eu à l'instant :

Spoiler
You are now ready to chat with Nitin.
Nitin
Thanks for contacting EA Help! My name is Nitin how may I help you?
you
hello !
you
here is my case number : ********
Nitin
Hello, Antoine. thank you for the case ID. Could I please take some of your precious time to check the case?
you
sure
Nitin
Thanks!
Nitin
I'm still looking into your issue. Thanks for your patience.
you
I already talk to an EA expert yesterday, and he says he can't fix my problem because the tool needed was unavailable, so I try again today !
you
thank you
Nitin
Thank you for waiting. I appreciate your patience.
Nitin
Antoine, I checked your case. I apologize for the technical difficulties that you've been facing with the game. I'll do my best to figure out a solution for you.
you
fine, I wait
Nitin
Thank you, Antoine, for bearing with me.
Nitin
Now, first of all, please provide me the email address on which you have the game registered.
you
yes : ***@***.**
Nitin
Thank you.
Nitin
Please answer, "Personnage de jeux vidéo préféré ?", to verify the account
you
************
Nitin
Thank you for your co-operation in verifying the account.
Nitin
Now, I need to check your account and I need to make some changes on it. Please stay connected while I work on this. I'll tell you when you have to launch the game to check. Make sure, you are logout from Origin and the game is not running.
you
ok, i'm logging out...
Nitin
Alright.
you
i'm logged out and the game isn't running !
Nitin
Alright. Thanks!
Nitin
I'm working on your issue.
Nitin
Thank you for being on hold, mate! I appreciate that!
Nitin
Now, please try to launch the game. You should not have an issue. I'm done fixing the issue for you.
you
fine, I try it now
you
So, It seems to : fine I can now open my saves from siingle-player. But I still get a message when launching the game, something like : (translation from french) : "Authorization for the DLC listed refused. Connect to the Alliance network with the account used to purchase the DLC. N7 Collector's Edition Online Pass" That's stange because I tryed to play multiplayer and It works too... why I still get this message ?
you
*it seems to works fine
you
(but thank you for fixing the problem !)
Nitin
That's strange!
Nitin
You're most welcome. :)
Nitin
Now, I think this issue is regarding the corrupt game files. Please try un-installing the game once and this will fix your issue permanently.
you
I already tryed to re-install the entire game with all DLC
you
3 weeks ago, I simply can't be able to connect to multiplayer. I phoned to an EA expert, he fixed the problem, but I stille getting this message at every launch of the game
you
*still
Nitin
Okay. But you see, the issue was in the account as well. I can understand that un-installing the game is not at all easy. It takes a lot of time but as we are done with fixing the issue internally, we'll get it fixed entirely by re-installing once. OR, you can try repairing the game as of now.
you
ah, ok ! I'll try to repair so
Nitin
Sure, please.
you
No, it doesn't work by repairing the installation :( Are you sure this is due to my installation ? If I need to re-install all the game, I hope you understand I have to by sure it will work
Nitin
Let me double check your account once. Please stay connected.
you
thank you very much, may I logout from origin ?
Nitin
Yes, please.
you
done !
Nitin
Alright.
Nitin
Please stay connected.
Nitin
May I please make a temporary password for your account so that I can use it from my end.
Nitin
?
you
yes, no problems
Nitin
Thanks!
Nitin
Thank you for your support in being on hold.
Nitin
I have made some further changes to fix this issue. Please try to launch the game.
you
thank you, I try now
Nitin
Sure, please.
you
that's PERFECT ! no error messages, still get access to multiplayer, still access to my singleplayer saves, thank you very much !
Nitin
Wow! Glad to hear that!
you
Wasn't easy to get an expert (waiting time...) but happy to get my problem solved
Nitin
I'm glad about it too.
Nitin
Thank you for contacting EA. Is there anything else I can help you with today?
you
No, all is good, thank you for helping me ! :)
Nitin
You're most welcome, mate!
Nitin
If you need help with anything else, please feel free to contact us anytime!
Nitin
Have a good time ahead with the game. Good bye & take care.
you
thank you ! ;)
Nitin
Please use End Chat Button to close the chat window. :)
- Parce que vous espérez encore que cette guerre épargnera votre honneur ?
- En effet.
- Tenez-vous parmi les cendres de milliards de défunts, et demandez aux fantômes si l'honneur compte !
- ...
- Le silence est votre réponse ?
 

Re : [Résolu] [PC] Problème accès au DLC Surgi des cendres
« Réponse #8 le: 09 mars 2013 à 19:41:46 »
 

Mirlina

  • Promise, You'll Return...
  • Ancien Spectre
  • Foudre Krogan
  • ****
  • 2680
    Messages
  • Réputation : 95/13
    • Voir le profil
    • Chez Florian Gautier
Tout ce que je vois, c'est que si moi j'avais un problème, je serais dans une merde noire...

Content que tes soucis soient réglés cela dit :)
J'ai fait une promesse.(Fiction romancée.)
Projet Phénix (Fiction hors de contrôle.)
Descendance (Fiction libérée.)


Retrouvez moi sur facebook